5 טיפים ליצירת עסק באווירת חדשנות

May 4, 2015

 

חדשנות ? בעסק ? בשביל מה זה טוב ? אנחנו מרוויחים (טפו, טפו טפו), יש לנו לקוחות ואנחנו יודעים לעשות עסקים כבר 20 שנה !

מכירים את התשובות האלה ? (אולי אפילו נותנים אותן ?)

חלק גדול מהעסקים, מבינים ומעריכים את הצורך בחדשנות בעסק - כולנו נמצאים בשוק תחרותי, משתנה ומתקדם שבמידה ולא נתקדם איתו נישאר מאחור

אבל איך יוצרים חדשנות בעסק ? האם יצירת החדשנות היא נחלתו הבלעדית של בעל העסק ? איך גורמים לעובדים ליזום חדשנות ויצירתיות ולהעלות הצעות שיכולות לתרום ?

ולמה אני מציגה לכם את זה ? האם יצירתיות, חדשנות ויוזמה לא סותרות את ייעול תהליכי העבודה, הסדר והארגון אותם אני מקדמת ? אז זהו, שלא -

חדשנות, יצירתיות ויוזמה בעסק יצמיחו אותו קדימה ויביאו אותו להצלחה. חדשנות, יצירתיות ויוזמה המבוססות על עסק בו מוטמעים תהליכי עבודה סדורים, מוגדרים ויעילים, יביאו אותו לצמיחה ולשגשוג לאורך זמן.

במאמר המצורף, שיין וול (Shane Wall) שהוא ה-CTO של חברת HP מציג 5 טיפים המאפשרים לעסק לקדם ולטפח חדשנות, המבוססת על יוזמה ויצירתיות. טיפים אלה מתאימים לעסק בכל גודל - החל מעסק בו יש עובד אחד ועד לעסק בו יש מספר רב של צוותי עבודה. במידה ויש מספיק עובדים בעסק, רצוי ליצור צוותי עבודה משולבים המורכבים מעובדים ממגוון תחומי עיסוק ומחלקות כדי להגדיל את גיוון החשיבה.

אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המלא בקישור, אלה הרעיונות העיקריים ממנו:

 

  • העצמה ושילוב של כל הצוות בטיפול בחדשנות - עידוד השתלבות ותרומה של כל הצוות לרעיונות החדשניים - חדשנות אינה נחלתו של אדם אחד בלבד בצוות - היא נתרמת ומתפתחת משילוב דעות ורעיונות של כל חברי הצוות ולכן כל עובדי הארגון, בכל תפקיד שהוא, צריכים להרגיש מועצמים ולהרגיש חופשי להעלות רעיונות חדשניים ויצירתיים.

גם בעסק קטן כולם יכולים לקחת חלק בהעלאת רעיונות חדשניים ויצירתיים

 

  • ויתור על השיפוטיות - כדי לוודא שכולם מרגישים בנוח להעלות רעיונות חדשניים, חיוני לוותר על השיפוטיות ולזהות את הנקודות החיוביות בכל רעיון (ותמיד יש נקודות חיוביות). כאשר חבר צוות מעלה הצעה, גם אם יש בה עלויות ומשמעויות, יש לנסח אותם באופן חיובי ובונה.

בנוסף, על העובדים לדעת שמותר להם לטעות - מהטעויות לומדים וצומחים

 

  • להוות דוגמא אישית - על המנהל / בעל העסק להוות דוגמא אישית - הן בהעלאת רעיונות אופרטיביים (לא רק מהפה ולחוץ) ושיתופם, בהתייחסות לרעיונות עובדים שעולים, בהובלה וחניכה של העובדים גם בנושא החדשנות ובחשיבה מחוץ לקופסה. חדשנות מגיעה כדוגמא אישית.

בפגישות סטטוס, יש לייחד זמן להעלאת ודיון ברעיונות לחדשנות ולחגוג הן את ההצלחות והן את הכישלונות - בדגש על מה שהצוות יכול ללמוד מהם. הדיון בנושא החדשנות בפגישות הסטטוס ידגיש את חשיבות נושא החדשנות לעובדים כולם.

 

  • שים לב לפרטים הקטנים - בתהליך החדשנות, יש לשים לב לפרטים כגון - יעדים, המשימות לביצוע, לוחות הזמנים וניהול התהליך. כך יובטח שנושא החדשנות יבוצע בפועל ולא יהיה רק ברמת התיאוריה. כדאי להגדיר מדדים ארגוניים לחדשנות, כדי לאפשר יישום בפועל של הרעיונות התורמים יותר לעסק

 

  • לא לשכוח את הסביבה הפיזית - יש לאפשר תהליך חדשנות בסביבה תומכת - אם אלה חדרי פגישות מתאימים, פינות עבודה תומכות, זמן פגישות ללא הפרעות ועוד. כל אלה תומכים באופן ישיר בהגדלת כמות הרעיונות החדשניים ובשיפור איכותם באופן ישיר.

 

רוצים גם אתם ליצור ארגון המעורר חדשנות ויצירתיות אצל העובדים שלכם, לטובת העסק והתפתחותו המתמידה ?

אתם מוזמנים ליישם את הרעיונות שמופיעים במאמר

וכמובן לקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא התחייבות

 

שרית דקל - דקל הצמחת עסקים

sarit@saritdekel.co.il

054-7007851

 

 

https://www.linkedin.com/pulse/how-drive-innovation-work-shane-wall?trk=tod-posts-post1-psum

 

 

 

 

Please reload

Featured Posts

התייעלות עסקית - מה זה באמת ? ומה ההבדל בין תהליך יעיל ותהליך אפקטיבי

May 14, 2015

1/3
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
Search By Tags
Please reload

© 2023 by Success Consulting. Proudly created with Wix.com

  • Wix Facebook page
  • LinkedIn Social Icon